Rovsing Business Academy – Året der gik (2015)

29/02/2016

RBA_logo_BLACK

Rovsing Business Academy 

2015 – et år med nye tiltag

2015 var et spændende år med ny administrerende direktør, nyt navn og nye uddannelsestilbud. Den 1. juni 2015 tiltrådte Annette Eriksen som ny administrerende direktør, og i september skiftede virksomheden navn fra Rovsing Management til Rovsing Business Academy.

Rovsing Business Academy er blevet akkrediteret træningsorganisation for den agile projektledelsesmetode AgilePM® – et alternativ og supplement til PRINCE2®. Der er stor interesse for denne metode, som udbydes fra 2016.

Med afsæt heri har Rovsing Business Academy haft stor fokus på dialog med virksomheder om deres konkrete uddannelsesbehov inden for projektledelse, forandringsledelse, porteføljeledelse og kommunikation, og samtidig er der afholdt en række faglige temadage for både private og offentlige virksomheder.

Indsatser og succeser

I slutningen af 2015 vandt Rovsing Business Academy Moderniseringsstyrelsens udbud af projektledelseskurser til ansatte i staten – en aftale, der løber over to år med mulighed for forlængelse i yderligere to år. Efterfølgende er der udviklet fire nye specialdesignede kurser i projektledelse, der udbydes til ansatte i staten fra marts 2016.

I september 2015 fejrede Rovsing Business Academy det nye navn med en gå-hjem-fest i Telia Parken. Hjerneforsker Peter Lund Madsen var oplægsholder og både virksomhedens stifter Christian F. Rovsing samt mere end 100 gæster deltog i festlighederne.

Den særlige kompetenceløftenhed, der varetager vejledning af virksomheder i brugen af efteruddannelse med jobrotation for Region Hovedstaden, har haft kontakt med mere end 1300 virksomheder i 2015.

I løbet af 2015 har Rovsing Business Academy styrket salgs- og marketingorganisationen og har i den forbindelse ansat flere medarbejdere.

Fremtiden i Rovsing Business Academy

Rovsing Business Academy købte i januar 2016 virksomheden DNCC, der udbyder akkrediterede IAA (International Advertising Association) uddannelser inden for marketing, kommunikation og ledelse – uddannelser, der fremover udbydes af Rovsing Business Academy. IAA uddannelserne er internationalt anerkendte og gennemføres i over 50 lande. Uddannelserne udstyrer marketingkonsulenter og -chefer med værktøjer og metoder til at arbejde mere målrettet med både det strategiske og taktiske marketingarbejde.

De tre væsentligste indsatsområder for Rovsing Business Academy i 2016 er lancering og etablering af kurser i AgilePM® og IAA marketinguddannelserne, facilitering af faglige netværk samt udvikling af flere sammenhængende udviklingsforløb – alle med det formål at gøre Danmark endnu dygtigere.